کد مطلب:119073 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:271

مقدمه ویرایش جدید











نهج البلاغه، صحیفه ای است كه آیات آسمانی قرآن را برای خاكیان به نیكی تفسیر می كند و به اهل حقیقت می آموزد كه چگونه می توان معارف وحیانی را در لحظه های حیات دنیایی جاری ساخت و تمام شئون زندگی را آكنده از عطر خدا خواهی كرد.

نهج البلاغه، همانند آیینه ای تمام نما، كرامت كلام علی و والایی اندیشه ی علوی را به جهانیان می نمایاند و با عبارات ژرف و شگرف خویش شگفتی اندیشمندان حقیقت جو را برمی انگیزد و ما شیعیان علی كه ارادت و اخلاصمان به ساحت قدسی امیرمومنان علیه السلام شهره شهرها و دیارهاست نباید این كتاب شریف و بی بدیل را مهجور بگذاریم و انس با گلواژه هایش را به وادی نسیان بسپاریم.

كتابی كه فرا روی خویش دارید، كوششی است در راه شناساندن نهج البلاغه به نواندیشان جوان و ره پویان راه ولایت و جذب بیش از پیش اشتیاق آنان به سوی انس پیوسته با سخنان امیر غدیر و مولای متقیان علیه السلام كه امید آن داریم خرسندی علی علیه السلام و دعای خیر امام زمان (عج) و شیعیان را در پی داشته باشد.

كتاب حاضر، نسخه نوینی است كه در سال خجسته ی امام علی علیه السلام با تجدید نظرها و اضافات جدید به حضور خوانندگان عزیز و صمیمی تقدیم می گردد. آرزومندیم مقبول طبع لطیفتان باشد و به گونه ای وافی از آن بهره ور شوید، ان شاء ا...

تهران- ستاد احیای نهج البلاغه

محمد مهدی علیقلی (مرداد 79)

[صفحه 17]


صفحه 17.